Dla wielu osób założenie własnego salonu groomerskiego jest marzeniem, które chciały by zrealizować. Zdecydowaną większość tych osób stanowią kobiety. Część z nich dopiero rozpoczyna aktywność zawodową i w prowadzeniu własnego salonu upatruje swoją drogę życiową. Z racji braku doświadczenia często podpatrują już funkcjonujące salony groomerskie i starają się stosować podobne rozwiązania do tych zaobserwowanych.
Drugą część stanowią kobiety, które rozpoczęły aktywność zawodową kilka lub kilkanaście lat temu, jednak ich praca nie przynosi im satysfakcji i poszukują zupełnie nowego zajęcia. Warunkiem koniecznym, jakie musi spełnić ich nowa aktywność jest to aby była ona połączeniem pracy i pasji. Grooming jest dla wielu z nich wymarzonym kierunkiem rozwoju, a w założeniu i rozwijaniu swojego salonu groomerskiego upatrują niezależności, swobody w zakresie wyboru godzin pracy oraz ich wymiaru a także realizacji swojej pasji.
Niezależnie od przynależności do pierwszej lub drugiej grupy (a również w przypadku nie zaliczania się do żadnej z nich) osoby chcące założyć swój salon potrzebują wielu informacji, wskazówek a także gotowych sprawdzonych rozwiązań. Warto skorzystać z czyjegoś doświadczenia aby nie uczyć się na swoich błędach a na cudzych.
W tym artykule postaram się zebrać i przedstawić 10 aspektów ważnych przy zakładaniu i prowadzeniu salonu groomerskiego. Jest to jednocześnie lista 10 tematów, które każdej osobie, która wykupiła Duży Kurs Groomingu w Happy Dog zostaną wyczerpująco omówione i przedstawione w ramach Kursu.
10 aspektów ważnych przy zakładaniu i prowadzeniu salonu groomerskiego to:
1. Decyzja
Na początek ważne jest zdefiniowanie upragnionego celu, którym w tym wypadku może być prowadzenie własnego salonu groomerskiego. Warto zadać sobie pytanie „czy naprawde chcę się tym zajmować?”, „czy lubię codzienny bezpośredni kontakt z wieloma psami?” oraz „dlaczego chcę to robić?” Ułatwi to osiąganie celów na późniejszym etapie zakładania salonu. W przypadku wątpliwości warto wstrzymać się i wrócić do tematu po jakimś czasie tak aby móc przystąpić do realizacji tego marzenia będą w pełni przekonanym, że to jest właśnie to co chce się zrobić.
2. Kurs groomerski
Wątpliwości czy się sprawdzę jako groomer, gdzie można wykupić kurs, jakiego kursu poszukiwac – czas trwania kursu, ilość zajęć praktycznych, różnice cenowe, kurs indywidualny czy grupowy?
3. Wybór lokalu w którym będzie mieścił się salon
-Lokal własny czy wynajmowany,
-wybór lokalizacji – w dużym mieście(powyżej 100tys mieszkańców), w średnim mieście (od 15 000 do 100 000 mieszkańców), w małej miejscowości i na terenach wiejskich ( poniżej 15 000 mieszkańców),
-na piętrze, parterze czy w przyziemiu,
-niezbędne media – przygotowanie lokalu pod kątem przyłączenia wanny groomerskiej, wanna murowana czy wolnostojąca,
-oświetlenie – ile światła jest potrzebne i jak najlepiej je rozmieścić.
4. Zakup wyposażenia
- jaki stół groomerski,
- wybór wanny,
- wybór suszarek,
- wybór maszynki do strzyżenia,
- jakich ostrzy do maszynki potrzebuję na początek?
- które nożyczki zakupić,
- kosmetyki: szampony oraz odżywki,
- trymery oraz narzędzia do wyczesywania,
- szczotki i grzebienie które każdy groomer musi mieć,
- narzędzia do obcinania pazurków,
- kosmetyki do uszek i oczek.
5. Mamy już przystosowany salon, wyposażenie, jesteśmy po kursie
– jak zbudować cennik?
- jaki wprowadzić regulamin?
- co jeżeli nie spełniam oczekiwań klienta np. nie pozwalając zostawać przy strzyżeniu,
- jak podchodzić do agresywnych psów, czy je przyjmować?
- co jeżeli klient chce przyprowadzić na strzyżenie psa po podaniu środków uspokajających,
- jak zabezpieczyć się przed ucieczką psa z salonu.
6. Obsluga Klienta,
-Badanie Satysfakcji Klienta,
-Stosowanie udogodnień,
- system rezerwacji,
-recepcja,
-godziny pracy
7. Reklama i marketing
- czy mieć swoje logo?
- gdzie się reklamować?
- ile przeznaczyć na reklamę?
- jak mierzyć skutecznośc reklamy?
- strona www
- strona na facebooku,
- kanał Youtube
8. Na jakie przychody mogę liczyć w pierwszym miesiącu,
- 3 miesiacach
- pol roku
- pierwszym roku i kolejnych latach
9. Zatrudnianie pracownika
- kogo potrzebuję
- gdzie dawać ogłoszenie
- jak prowadzić rekrutację
10. Dalszy rozwój osobisty i rozwój firmy
- konkursy groomerskie,
- z jaką rasą startować,
- jak zacząć,
- gdzie się szkolić,
- jak rozwijać firmę,
- czy tworzyć filię czy skupiać się na 1 salonie?
Salon Happy Dog – Strzyżenie Psów w Gdańsku, Gdyni i Sopocie
Gdańsk, ul. Łódzka 50
Wygodny Darmowy Parking
Telefon:
+48669040860
Zapisy telefoniczne: 9:00 - 18:00
E-mail:
salon@happy-dog.com.pl
Rezerwacja
on-line
Rezerwacja natychmiastowa
Instagram